Kwaliteit
1e ondersteunen onze cliënten om zo goed mogelijk zelf vorm te geven aan hun leven. Dat doen we in samenwerking met de cliënt en met zijn verwanten. Om goede zorg te kunnen verlenen, werken we op verschillende manieren aan kwaliteit.
- De medewerkers van De Zijlen stemmen elke dag hun werk af op de persoonlijke zorgvraag van de cliënt. We evalueren twee keer jaar de zorg met de cliënt en met zijn verwanten.
- De Zijlen werkt met het landelijke Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg. We schrijven elk jaar een Kwaliteitsrapport. Daarin beschrijven we wat goed gaat en wat beter kan.
- We vinden scholing, coaching, uitwisseling van kennis en leren van elkaar belangrijk. Hier maken we bewust tijd voor.
Lees hier het Kwaliteitsrapport 2021.
Veilige zorg
We zorgen ervoor dat onze cliënten in een veilige omgeving kunnen wonen en werken. Daar doen we onder meer het volgende voor:
- We leren op een methodische manier van incidenten
- We werken met de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
- De Zijlen is aangesloten bij het signaleringssysteem van Zorg voor Jeugd Groningen